To good to be true.

Har rast nu, sitter och lyssnar på snarkande barn. Man blir väldigt trött själv av snarkningar. Bjöd på muffinsen också och dom tyckte dom var jättegoda. min sista dag idag. Känns lite sorgligt. Men ändå skönt. Nu ska jag bara jobba 2 veckor till sen kan jag spendera hur mycket pengar som helst utan att jag får köpångest. Men ska nog spara lite också. Tills jag flyttar hemifrån. Långt kvar men jag sitter ändå varje kväll och kollar på lägenheter i Gamla stan. Skulle kunna tänka mig att på i ett litet krypin mitt inne i smeten med bara ett loft och ett kök och vardagsrum och badrum såklart. Så mysigt det skulle vara. Kunna inreda själv och inget tjat från morsan om att man ska städa sitt rum utan jag får ha det hur stökigt som helst. Men jag vill inte ha stökigt jag vill snyggt och rent. Jag ska kanske skaffa en hushållerska som tar hand om tvättningen och städningen. Sen ska jag har snygga tapeter som morfar ska få fixa eftersom han är målare. Sen får mamma fixa mina lilla balkong med blommor och växter. Eftersom hon har gröna fingrar, medans mina är lite åt vintage-hållet. Jag gillar gammalt överhuvudtaget. Jag tycker om gamla tallrikar med tillhörande glas som man kan hitta på något guldkorn någonstans. Eller glasflaskor med kork som är så söta. Röda och blåa korkar. Så gulliga. Det kan bara stå i en hylla och se fint ut, man behöver inte använda det. Men det är kanske ett plus enligt mig.
Ikväll ska vi grilla och sen kommer gudmor Eva och Mats och "besökar" oss. 
Nu ska jag gå och leka lite med dom 3 barnen som är kvar. Och den lilla tiden som jag har kvar dessutom. Så tråkigt känns det. Jag skulle kunna jobba 3 veckor till om det gick.

XXX
Jossan  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0