I'm a tree reacher for the sun.

Sitter på landet ute i solen och myser med ett glas cola och italienskt lantbröd med vitlöksröra på. Det blåser lite kallt från vattnet men det gör inget för solen värmer mig igen. Johan och Sebastian håller på med den nya hammocken och mamma fixar grillen. Jag sitter bara och slappar och kollar på fågelmamman som flyger in och ut från boet och ger sina ungar mat. Fåglar är som vi människor om är långsiktig. Vi kan ju inte flyga(?) men det kan ju fåglar(!) men vi drömmer ju oftast om att få vara fria som fåglar och man vill kunna flyga högt uppe skyn och bara kolla ner på den bittra verkligheten som finns där nere under molnen. Och nu likheten då... Vi kan ju egentligen flyga. Flygplanet. Inte fast det är ett sånt smart altenativ men det går ju. Nu skippar vi det.
Hammocken är klar och den är så fin. Gullig och gungig. För en stund sig skickade jag flaskpost, och lämnade min mejladress, hoppas att nån svarar bara. Det skulle vara kul.
Nu ska vi äta fläskfile med potatis.

XXX
Jossan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0